Spam és fraud levelek figyelemfelhívás

Spam és fraud levelek figyelemfelhívás

Az elmúlt hetekben egyre több spam levelet kaptunk, melynek a célja sokszor a jelszavak, vagy céges rendszerekhez való hozzáférés megszerzése. Szeretnénk Benneteket emiatt fokozott óvatosságra kérni.

 

Néhány mód, amivel ki lehet szűrni az ilyen leveleket:

  • Feladó e-mail címének megvizsgálása
    • a @ előtti rész egy értelmetlen karaktersor, vagy bármi szokatlan név
    • a @ utáni rész nem konzisztens a levél tartalmával. Ha a levél szerint a Microsofttól küldték, de a feladó domainje @indiasupport2000bestcompanyintheworld.in, akkor biztosan spam.
  • Magyartalan mondatok
    • Nehéz a nyelvünk, sokszor a fordítóknak is meggyűlik vele a baja. Ha csak többszöri elolvasásra kezded el megérteni, hogy mire gondolt a költő, akkor az a levél spam lesz
  • Ha angolul írnak, akkor a nagyon szívélyes köszöntés sokszor egy árulkodó jel lehet
    • Dear Much Valued Customer
    • Good Afternoon Good Sir/Madam
  • Sürgetés
    • megpróbálnak mihamarabbi cselekvésre bíztatni, mivel így kevesebb időd van rájönni, hogy egy átverés
  • Csatolmány, linkek
    • nagyon fontos, hogy SOHA ne kattints rá egy ilyen levélhez csatolt file-ra, vagy egy benne lévő linkre. Egy link szövege, és amilyen oldalra visz lehet teljesen más, ezért fokozottan figyelni kell!
  • Személyes, vagy céges adatok
    • sem a Microsoft, sem a Zoho, sem az IDBC nem fogja tőletek a jelszavatokat, vagy a kétlépcsős hitelesítő kódot elkérni

 

Ha már megtörtént a baj: Véletlenül rákattintottál egy vírusos levélre? Ne aggódj, segítünk!

  • ha nem adtál meg személyes adatokat, és nem töltöttél le semmit, akkor jó eséllyel biztonságban vagy.
  • ha letöltöttél egy vírusos file-t, és úgy érzed, hogy szokatlanul viselkedik a géped, akkor:
    • azonnal tedd repülőgép üzemmódba a géped. Ez megakadályozza, hogy a fileszerveren tárolt file-ok is sérüljenek.
    • nyiss egy ticketet, amelyben leírod a történteket. Ezután felvesszük Veled a kapcsolatot a további teendőkről.
  • Ha megadtál egy jelszót, és később jöttél rá, hogy csalás áldozata lettél:
    • nyiss egy ticketet, leírva hogy melyik oldalhoz tartozó jelszavadat adtad meg, és hogy máshol használod-e ezt a jelszót. Ha igen, akkor mindenhol módosítani fogjuk, mivel ha egy helyen tudják a jelszavadat, akkor semmi nem adadályozza meg a küldőt, hogy máshol is kipróbálja.

 

Ha kérdésetek van, vagy nem vagytok biztosak abban, hogy a kapott levél valós-e, küldjetek képernyőképet róla az IT-nek, és segítünk eldönteni.



    • Related Articles

    • OneDrive használata és beállítása

      Bármikor történhet valami a számítógépetekkel, és ha egy dokumentumnak ott van az egyetlen változata, és a számítógép javíthatatlan állapotba kerül, akkor az ott tárolt, és el-nem-mentett adatoknak búcsút lehet mondani. Hogy mit lehet kezdeni a ...
    • IDBC – Kézikönyv az Outlook használatához

      IDBC – Kézikönyv az Outlook használatához Készítette Készítette Czakó Gábor Budapest, 2022.02.28  ü              Meeting és interview meghívó létrehozása 1.               Válaszd a lap alján a  lehetőséget. 2.               Kattints a naptárban az ...
    • Szövegmásolás PDF dokumentumból

      Probléma Szöveget vagy képet szeretnél lementeni/kimásolni PDF-ből: Megoldás (Adobe Acrobat Pro-val működik) Nyisd meg a kívánt fájlt Adobe Reader alkalmazással. Jobb oldali menüsoron kattints: "PDF szerkesztése". Ezután lehetőséged lesz képek és ...
    • ZOHO Multifactor Authentication (MFA)

      ZOHO MULTIFACTOR AUTHENTIKÁCIÓ  -MFA    Az IT világban a többfaktoros belépés (MFA- Multi Factor Authentication)  a javasolt sztenderd. Ezt szokhattátok már meg a Google fióknál Facebooknál …stb.  IDBC Zoho rendszerénél sokáig húztuk az időt és most ...
    • Excel makrók engedélyezése

      Az Excel nem enged egy makrókat tartalmazó file-t szerkeszteni Elsősorban a sales-nél, de más területeken is előfordulhat, hogy egy makrókat/VBA-t tartalmazó Excel file-t kell megnyitni. Ilyenkor egy piros figyelmeztetés jelzi, hogy a tartalom miatt ...