Spam és fraud levelek figyelemfelhívás
Az elmúlt
hetekben egyre több spam levelet kaptunk, melynek a célja sokszor a jelszavak,
vagy céges rendszerekhez való hozzáférés megszerzése. Szeretnénk Benneteket
emiatt fokozott óvatosságra kérni.
Néhány mód,
amivel ki lehet szűrni az ilyen leveleket:
- Feladó e-mail címének megvizsgálása
- a @ előtti rész egy értelmetlen karaktersor, vagy bármi szokatlan név
- a @ utáni rész nem konzisztens a levél tartalmával. Ha a levél
szerint a Microsofttól küldték, de a feladó domainje
@indiasupport2000bestcompanyintheworld.in, akkor biztosan spam.
- Magyartalan mondatok
- Nehéz a nyelvünk, sokszor a fordítóknak is meggyűlik vele a baja. Ha
csak többszöri elolvasásra kezded el megérteni, hogy mire gondolt a
költő, akkor az a levél spam lesz
- Ha angolul írnak, akkor a nagyon szívélyes köszöntés sokszor egy
árulkodó jel lehet
- Dear Much Valued Customer
- Good Afternoon Good Sir/Madam
- …
- Sürgetés
- megpróbálnak mihamarabbi cselekvésre bíztatni, mivel így kevesebb
időd van rájönni, hogy egy átverés
- Csatolmány, linkek
- nagyon fontos, hogy SOHA ne kattints rá egy ilyen levélhez csatolt
file-ra, vagy egy benne lévő linkre. Egy link szövege, és amilyen oldalra
visz lehet teljesen más, ezért fokozottan figyelni kell!
- Személyes, vagy céges adatok
- sem a Microsoft, sem a Zoho, sem az IDBC nem fogja tőletek a
jelszavatokat, vagy a kétlépcsős hitelesítő kódot elkérni
Ha már megtörtént
a baj: Véletlenül rákattintottál egy vírusos levélre? Ne aggódj, segítünk!
- ha nem adtál meg személyes adatokat, és nem töltöttél le semmit, akkor
jó eséllyel biztonságban vagy.
- ha letöltöttél egy vírusos file-t, és úgy érzed, hogy szokatlanul
viselkedik a géped, akkor:
- azonnal tedd repülőgép üzemmódba a géped. Ez megakadályozza, hogy a
fileszerveren tárolt file-ok is sérüljenek.
- nyiss egy ticketet, amelyben leírod a történteket. Ezután felvesszük
Veled a kapcsolatot a további teendőkről.
- Ha megadtál egy jelszót, és később jöttél rá, hogy csalás áldozata
lettél:
- nyiss egy ticketet, leírva hogy melyik oldalhoz tartozó jelszavadat
adtad meg, és hogy máshol használod-e ezt a jelszót. Ha igen, akkor
mindenhol módosítani fogjuk, mivel ha egy helyen tudják a jelszavadat,
akkor semmi nem adadályozza meg a küldőt, hogy máshol is kipróbálja.
Ha kérdésetek
van, vagy nem vagytok biztosak abban, hogy a kapott levél valós-e, küldjetek
képernyőképet róla az IT-nek, és
segítünk eldönteni.
Related Articles
OneDrive használata és beállítása
Bármikor történhet valami a számítógépetekkel, és ha egy dokumentumnak ott van az egyetlen változata, és a számítógép javíthatatlan állapotba kerül, akkor az ott tárolt, és el-nem-mentett adatoknak búcsút lehet mondani. Hogy mit lehet kezdeni a ...
IDBC – Kézikönyv az Outlook használatához
IDBC – Kézikönyv az Outlook használatához Készítette Készítette Czakó Gábor Budapest, 2022.02.28 ü Meeting és interview meghívó létrehozása 1. Válaszd a lap alján a lehetőséget. 2. Kattints a naptárban az ...
Szövegmásolás PDF dokumentumból
Probléma Szöveget vagy képet szeretnél lementeni/kimásolni PDF-ből: Megoldás (Adobe Acrobat Pro-val működik) Nyisd meg a kívánt fájlt Adobe Reader alkalmazással. Jobb oldali menüsoron kattints: "PDF szerkesztése". Ezután lehetőséged lesz képek és ...
ZOHO Multifactor Authentication (MFA)
ZOHO MULTIFACTOR AUTHENTIKÁCIÓ -MFA Az IT világban a többfaktoros belépés (MFA- Multi Factor Authentication) a javasolt sztenderd. Ezt szokhattátok már meg a Google fióknál Facebooknál …stb. IDBC Zoho rendszerénél sokáig húztuk az időt és most ...
Excel makrók engedélyezése
Az Excel nem enged egy makrókat tartalmazó file-t szerkeszteni Elsősorban a sales-nél, de más területeken is előfordulhat, hogy egy makrókat/VBA-t tartalmazó Excel file-t kell megnyitni. Ilyenkor egy piros figyelmeztetés jelzi, hogy a tartalom miatt ...